26 Ağustos 2009 Çarşamba

Hayatımı nasıl sikiyorum?

-kariyer.net [enter]

-[iş arama butonu, şehir, meslek, kıl tüy, o şu bu ara]

-.... [ADSL yavaş, TTNET’e kafam girsin...]

-[Refresh]

-Hah.. Ne lan bu? [Bilgisayardan anlayan, askerliğini yapmış, ehliyeti olan, 4 yıllık üniversite mezunu, ingilizce bilen eleman aranıyor, boş zamanlarında şehir semalarında uçarak gezebiliyorsa şukela olur] Eee iyi lan? Şirket adı ne ola ki? [Skertel Adi. Kom. Ltd. Şti. ]

-Ooo güzel ilan bi başvuralım. [click, CV’yi aç, son bir kontrolden sonra yolla + duruma göre ön yazı ekleştir (Beni işe alırsanız hepinizi datmin ederim, falan filan bol bol yağ çek en iyisi Skertel’dir zaten)][Başvurunuz şirketimizce kayda alınmıştır, sizi asla unutmayacağız, mcx bb Skertel İnsan Kaynakları]

Haydi hayırlısı bakalım...

Derken bir gün telefon çalar...

-Efendim?

+Alo, iyi günler... Skertel İnsan Kaynaklarından arıyorum.

-İyi günler hanfendi.

[Merhaba Gökhan bey, falan filan bizi çok etkilediniz. Bir gün gelin çayımızı için salının önümüzde boyunuzu posunuzu beğenirsek işe alırız sizi]

+Ehe tabii neden olmasın.[Kendini ağırdan satma çabası]

+O zaman şu tarihte görüşmeye bekliyoruz.

“İş görüşmesi, belirtilen tarih saat dakika saniye, şirket kapısı – güvenlik”

*Huuoopp nereye birader?

-Ehhmm, şey ben iş görüşmesine gelmiştim de.

*Kimle?

-Zeynep Hanım.

[Telefon aç, onaylat, şüpheli şahıslıktan beklenen misafirliğe terfi etmiş olmanın dayanılmaz hafifliği...]

*Şurdan git, sağa dön, sonra sol yap, oradan 100 metre ilerle, oradan dümdüz git falan filan ok?

-Sağolunz Varolunz...

“İçerisi”

-Merhaba,ben Zeynep Hanım’la görüşecektim iş görüşmesi için.

~Tabii, şöyle oturun iki dakika sonra burada olur.

-Beklerim tabii[ Beklemek istemiyorum lan ben, hayatımdan iki dakikayı gereksiz stres yaşayarak geçirtiyorsunuz bana...][Üst baş düzelt, kravatı sık, telefonu kapat]

“Zeynep Hanım...”

+Merhaba Gökhan Bey, Ben Zeynep.[Yalandan sırıt]

-Merhaba Zeynep Hanım[Yalandan sırıt] Çok memnun oldum [Uuu beybii... Taş gibiymiş lan...]

+Nasıl kolay bulabildiniz mi?

-Evet, tarif ettiğiniz şekilde gelince çok kolay oldu[At yalanı sikeyim inanı, dolmuşta milletin kafasını siktin burada mı inecem, şurada mı inecem diye]

+Evet sizi şöyle alalım.[Yapay gülücük]

-Tabii[Yapay gülücük][Artık başlıyoruz]

“Mülakat- 1. Bölüm: Başvuru Formu”

+Şu formu doldurun, ben hemen geliyorum.

-Tabii [Formu elinden kapış...]

[İsmin, Cismin, Ne yer ne içersin, Anan Baban Kardeşin, Evin Yurdun, Idı Vıdı, Kimsin la sen???]

[Doldur Gökhan boş yer kalmasın...]

[İstediğiniz ücret?]

[İlk tıkanış... Ne yazsak lan?Yazmasak mı? Neyse karalayalım bişeyler, benim için önemli olan Skertel ile skertmektir der kıvırırız sonra..] [Bir Milyon Dolar + sodekso + akbil]

[Bu formda yazdıklarım yanlışsa cümle alem beni siksin x/y/2009][Çak imzayı]

“Mülakat- 2. Bölüm: Zeynep Hanım’ın Dönüşü”

+[Yapay gülücük][Masaya otur]Nasıl bitirdiniz mi formu?

-Evet buyrun...[Maaş kısmını öyle yapmasa mıydık lan? Neyse iş işten geçti artık...]

+[Ufak bi inceleme, önemli noktalara göz atış] Gökhan Bey şirketimizi tanıyor musunuz?

-Tabii gelmeden önce inceledim hep, süpersiniz lan siz [İtina ile yağ çek]

+Evet, ben yine de biraz bahsedeyim hem şirketten, hem işten.[ Zeynep Hanım nasıl bir şirkette çalıştığını anlatsın, işini yapıyormuş havası gelsin]

-Tabii buyrun.

+Skertel şu kadar personel ile bu kadar yerde bu kadar işe imza atmıştır.[Dikkatle dinle, arada kafa salla, onay ver. Sağdan soldan okuduğun taktikleri uygular falan.]

+Aradığımız pozisyona gelince... Şu işi şöyle yapacak, gerekirse 3 vuracak 1 sayacak, mesai falan takmayacak, işini düşünecek, takım çalışması falan filan hep bunlar bizde olan şeyler, gerekirse süperman bile olabilecek. Teknik bilgi sahibi değilim ama şu bu o da var.

-Evet

+Şimdi sizden bahsedelim.

-Tabii ben şunu bunu yaptım uçtum kaçtım.

+Evet. Şimdi Gökhan Bey, ben sizi takım liderimizle görüştüreceğim.

-Tamam çok teşekkürler[Galiba oldu lan bu iş]

+Memnun oldum

-Bende çok memnun oldum,teşekkürler

“Mülakat 3. Bölüm: Takım Liderini Bekleyiş”

[Zaman akıp gidiyor, Nerede kaldı lan bu herif... Kalemle oyna, ceketin köşesi ile oyna, kravat ile oyna, saate bak, bacak bacak üstüne at 10 dakikada ömründen 5 yıl gitsin]

[Bekleyiş]

[Bari su getirseler de içsek, kurudum amına koyim]

[Bekleyiş]

[Hadi arkadaş, hadi yaa]

“Mülakat- 4. Bölüm: Takım lideri Hayrullah Bey”

&Merhaba, Ben Hayrullah.

-Merhaba, Ben Gökhan.

&[Başvuru formuna profesyonel göz atış] Evet biz şu tarz bir adam arıyoruz, Zeynep Hanım size bahsetmiştir.

-Evet biraz konuştuk.

&[Teknik bilgileri sorgula]Peki Gökhan Bey, şunu sormak istiyorum; sizce şu malı gümrükten çekerken neden böyle yaptık.

-Çünkü en kısa sürede, en az masraf ile bu şekilde alabilirdik

&Hmmmm...

[Adamı etkiledik lan galiba, ahahah helal olsun Gökhan]

&[Forma göz at, maaşa takıl] Maaş konusunda bu rakam beklentiniz mi?

-Şimdi piyasa genel olarak şöyle, ama tabii benim için ilk amaç Skertel Adi. Kom. Ltd. Şti.’de çalışarak tecrübe kazanmak ve kariyerime iyi bir yön çizmek[Para, para, para... Hayrullah bana para ver Allahsız!]

&Hmmm... Gökhan Bey bence görüşmemiz olumlu geçti, ama sizi bir de genel müdürümüz Cemşit Bey ile görüştüreceğim.

-Tabii neden olmasın? Cemşit’le de görüşürüm, CEO ile de görüşürüm, hepsiyle kim varsa görüştürün beni olm!

&Efendim?

-Ehhmm şeyy sesli düşündüm sanırım pardon.

&Anladım, geliyorum hemen bekleyin beni.

-Yolunu gözlüyorum.

“Mülakat- Bölüm 5:Büyük Adam a.k.a Altı Okka Cemşit”

+[Zeynep Hanım gelir] Gökhan Bey sizi Cemşit Beyin makamına götüreyim.

-Tabii hemen.[La noliy?? Nereye gidiyoruz şimdi?]

Kapılardan geç, kordiorlarda yürü, yürü, yürü, yürü, bina bu kadar büyük müydü lan? [Merdivenlerden çık, asansöre bin kapılar açılsın, koridolar geçilsin, telefonlar açılsın, Cemşit’in huzuruna mı gidiyoruz,Barack Obama ile mi görüşecez belli değil aq]

[Altıokka Cemşit ile tanış, el sıkış, buyrun oturun desin, masaya otur]

# Neden bizde çalışmak istiyon yeğenim?

-[Bokunuzda boncuk var] Ehhmm şeyy, Skertel Adi. Kom. Ltd. Şti Türkiye’nin en büyük ithalat-ihracat firmalarından biri bu firmaya yararlı olacağımı düşünüyorum. Kariyerimde de önemli bir parça olacağına inanıyorum

#Bizim şartlarımız şöyle, bunları kaldırabilecek misin?

-[Kafam davul oldu Cemşit bir de sen kafa sikme] Tabii, ben zaten uysal bir insanımdır, şartlara uyum sağlamayı beceririm.

#Evet Gökhan Bey, bence olumlu. Tabii son kararı vermeden önce diğer başvurulara da bakacağız, size bir hafta içinde cevap vermiş oluruz.

-[Ahahah kesin oldu lan bu iş] Tabii efendim, ne demek?

“Şirketten Ayrılış”

[Kapıdan çıkar çıkmaz sigara yak, telefonu aç saate bak, kravatı çıkar rahatla][Sanki işi kapmış gibi sevin][Evden gelen telefona bak, annene ‘Çok iyi geçti, güzeldi’ de(Belki de bininci defa...)]

“Eve Dönüş”

[Görüşmeyi detaylıca anlat][Yemek ye, rahatla, duşa gir, hayal kur falan filan][İlk maaşla şuraya giderim, şunu alırım şunu içerim, serviste şunu okurum, hayal et hayal et hayal et, amına koyim senin başka bi sik yeme][Mutlu uyku, rahat... Huzurlu]

“Haber Bekleyiş”

[Günlerce telefona bak,ha aradılar ha arayacaklar, aha telefon çaldı, tüh o değilmiş... ]

[bekle bekle bekle]

[Herhalde daha tam kesinleşmedi lan, gerçi bir hafta geçti ama...]

“2. Hafta”

$Ne oldu oğlum senin Skertel işi?

-Hacı sorma,hiç aramadılar sonra yattı galiba...

“3. Hafta”

[Aynen başa dön...]

Hayatımı nasıl sikiyorum???

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder